Podnikatel (OSVČ) Roman Hrňa, Identifikační číslo: 11836369 se sídlem Dobrá 196, 73951 Dobrá (dále jen “Prodávající”).
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Tento reklamační řád se vztahuje výlučně na zboží zakoupené prostřednictvím internetového obchodu, který se nachází na adrese www.nas-eshop.cz .
1.2. Reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží“) , u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
2. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
2.1. PRODÁVAJÍCÍ ODPOVÍDÁ za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující Zboží převzal:
2.1.1. Zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující rozumně očekával s ohledem na povahu zboží nebo na základě reklamy jimi očekávané.
2.1.2. Zboží se hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
2.1.3. Zboží je v odpovídajícím množství, míře, hmotnosti, funkčnosti, jakosti.
2.1.4. Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
2.1.5. Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.2 PRODÁVAJÍCÍ NEODPOVÍDÁ ZA VADY
2.2.1. Pro které byla poskytnuta sleva z ceny zboží.
2.2.2. Které jsou způsobeny nevhodným užíváním nebo běžným opotřebením.
2.2.3. Které jsou v případě náhradních dílů způsobeny nevhodnou, nebo neodbornou montáží.
2.2.4. Které jsou způsobeny mimořádnou událostí.
2.2.5. Které vznikly po záruční době.
2.2.6. Které jsou způsobeny neodborným zásahem nebo úpravami zboží.
2.2.7. Které jsou způsobeny neodborným čištěním nebo užíváním v rozporu s návodem k použití a údržbu.
3. PRÁVO KUPUJÍCÍHO NA REKLAMOVÁNÍ ZBOŽÍ
3.1. Vyskytne-li se u zakoupeného Zboží vada, je kupující oprávněn tuto vadu při převzetí nebo v záruční lhůtě reklamovat.
4. MÍSTO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Kupující uplatní reklamaci doručením zboží na adresu prodávajícího: Roman Hrňa, Dobrá 196, 739 51 Dobrá. O způsobu doručení zboží se kupující nejprve dohodne s prodávajícím na emailové adrese reklamace@nas-eshop.cz. Nákup reklamovaného Zboží prokazuje zákazník vystavenou fakturou. Tento doklad slouží rovněž jako záruční list.
5. LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
5.1. Právo z vady (reklamace) musí být u nového zboží uplatněno v době 24. měsíců od převzetí Zboží. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání Zboží může zapříčinit prohloubení vady a znehodnocení Zboží nebo znemožnit objektivní posouzení skutečných příčin současného stavu Zboží a může být důvodem zamítnutí reklamace.
5.2. Právo z vady (reklamace) musí být u použitého zboží uplatněno v době 12. měsíců od převzetí Zboží. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání Zboží může zapříčinit prohloubení vady a znehodnocení Zboží nebo znemožnit objektivní posouzení skutečných příčin současného stavu Zboží a může být důvodem zamítnutí reklamace.
5.3. Prodávající je oprávněn odmítnout přijmout do reklamace Zboží, které je znečištěno a neodpovídá hygienickým předpisům a obecným hygienickým zásadám.
5.4. Do záruční doby se nepočítá doba od uplatnění reklamace do doby, kdy kupující byl povinen po skončení opravy zboží převzít.
6. ODSTRANĚNÍ VADY
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není li to k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
7. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
7.1. Lhůta pro vyřízení Reklamace je 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající nedohodne se zákazníkem na delší lhůtě. Lhůta běží od okamžiku uplatnění reklamace. Následující den potom, co kupující reklamaci uplatnil, je prvním dnem 30denní lhůty. V případě, že Prodávající v daném termínu reklamaci nevyřídí, může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.2. Reklamace bude řešena Reklamačním oddělením Prodávajícího.
7.3. Po obdržení reklamovaného zboží obdrží kupující na email, který uvedl ve Formuláři pro reklamaci zboží, písemné potvrzení o přijetí zboží k reklamaci. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je kupujícím požadován.
7.4. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, zákazníkovi se záruční doba prodlužuje pouze o dobu, kdy byla věc v reklamaci. Zákazníkovi zůstává původní doklad o koupi s původním datem nákupu. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl Kupující povinen věc převzít. O vyřízení je zákazník informován emailem, telefonicky nebo prostřednictvím SMS, na kontakt, který uvedl při uplatnění reklamace. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.5. Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena. Tento reklamační řád nabývá účinnost dnem 28.2.2023